Succeskøbmand stopper efter tre gode år

Brian Mossalski Nielsen stopper som købmand i Hylke, efter han på tre år har vendt skuden på den dengang lukningstruede lokale købmandsforretning.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Brian Mossalski Nielsen har fået nyt job tættere på hjemmet i Randers. Derfor stopper han nu som købmand i Hylke.

Omkring årsskiftet er det slut med at se købmand Brian Mossalski Nielsen i butikken i Hylke. I 2018 ankom han til dét, der dengang var en lukningstruet Let-Køb-butik, med et klart mål: Omsætningen skal op, og butikken skal blive til en Min Købmand i stedet for.

Det er lykkedes Brian Mossalski Nielsen at indfri ambitionerne i butikken i Hylke, men nu er han altså på vej videre i sit arbejdsliv.

- Jeg starter som selvstændig købmand i Øster Bjerregrav i begyndelsen af det nye år. Det er ikke et fravalg af Hylke, men jeg bor i Randers, og i dag kører jeg en lille time hver vej til arbejde. Butikken i Øster Bjerregrav ligger 15 kilometer fra min bopæl, konstaterer købmanden.

Definitivt mål nået

Han kan se tilbage på tre succesfulde år, som begyndte med en viden om, at det var en butik i vanskeligheder, han overtog ledelsen af i Hylke.

- Det er ingen hemmelighed, at det var en butik, som skulle træde vande hele tiden for ikke at drukne. Det var jeg klar over, da jeg kom hertil. Hvis vi ikke kunne udvikle, så ville vi komme til at afvikle, siger Brian Mossalski Nielsen.

Som nævnt var målet at blive til en Min Købmand. Og det mål blev indfriet i starten af året.

- Vi var proaktive fra dag ét, blandt andet på sociale medier. Vi fik hurtigt en følgeskare, som var fem gange så stor, som den var til at begynde med, fortæller han.

Brian Mossalski Nielsen har også brugt adskillige timer på at blive lokal købmand uden at bo lokalt, som han udtrykker det.

- Jeg har brugt mellem 60 og 80 timer om ugen på det. Det har krævet, at man blander sig i det lokale liv og gider det. Ellers er det svært at få succes, forklarer han.

Det har også betydet ture til Hylke "uden for købmandens åbningstid", men det må man altså ifølge Brian Mossalski Nielsen tage med, hvis man vil have succes som lokal købmand uden at bo lokalt.

- Så gerne, han blev lidt længere

I Hylke Købmandsbestyrelse er man kede af, at den succesfulde købmand nu rykker de arbejdsmæssige teltpæle op og rykker længere mod nord.

- Vi er sindssygt glade for alt det arbejde, Brian har lavet her. Vi så gerne, at han blev lidt længere, men vi har stor forståelse for hans beslutning, fortæller Rebecca Christensen fra bestyrelsen.

Hun lægger vægt på, at det er en helt anden butik, som bestyrelsen nu skal finde en ny købmand til, end det var, da Brian Mossalski Nielsen kom til.

- Det er en god forretning, han giver videre. Vi håber, at en anden vil arbejde videre med de ting, han har sat i værk. Det er en butik, som bliver brugt rigtig meget og mange handler der. Vi satser på, at opbakningen også vil være der, selvom Brian ikke længere er, siger hun.

Det er stadig så nyt, at bestyrelsen ikke er nået så langt endnu med de fremtidige planer, men der skal naturligvis findes en ny købmand til tjansen.

- Det er vigtigt, at man gider komme på fornavn med kunderne. Man bliver jo en del af byen, så det er et arbejde, som passer godt til en, som også har lyst til at give noget af sig selv, siger Rebecca Christensen.

- Det bliver et mareridt at sige farvel til kunderne. Mange af dem er blevet til venner, så det er en svær og tung beslutning.
Brian Mossalski Nielsen, købmand

Svær beslutning

Brian Mossalski Nielsen peger også på kunderne som dét, der bliver sværest ved at skifte arbejdsplads.

- Det bliver et mareridt at sige farvel til kunderne. Mange af dem er blevet til venner, så det er en svær og tung beslutning. Omvendt kan man også vende den om og være glad for den tid, man har haft sammen, siger han.

Den præcise dato for skiftet er ikke helt på plads endnu, men det bliver i begyndelse af det nye år. Og så går turen altså til Øster Bjerregrav.

- Det er også en Min Købmand, som er åbnet i februar. Det er en butik, som er moderniseret. Jeg forventer, at jeg hæver omsætningen med mindst 25 procent i forhold til, hvad der bliver realiseret i år. Jeg forventer et omsætningsboost, siger Brian Mossalski Nielsen.

Om den succesfulde købmand også kan indfri de nye ambitioner i nye omgivelser må tiden vise.

VIDEO: Mød Brian Mossalski Nielsen i dette tv-indslag fra november 2020.

Kort nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden, analysere statistik samt og vise dig funktioner til sociale medier. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid tilbagetrække eller ændre dit samtykke, ved at klikke på ”Tilpas dit samtykke til cookies her” i bunden af siden. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere om brugen af cookies.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her

Funktionelle cookies

Funktionelle cookies giver os mulighed for at huske dine præferencer og forbedre din brugeroplevelse. Disse cookies er ikke strengt nødvendige, men de gør din oplevelse mere personlig og problemfri.

Navn Udbyder
__cf_bm vimeo.com
_cfuvid vimeo.com
AWSALB Amazon Web Services
AWSALB Amazon Web Services
AWSALBCORS Amazon Web Services
AWSALBCORS Amazon Web Services
bcookie LinkedIn
beyondwords no-domain
bscookie LinkedIn
csrftoken instagram.com
JSESSIONID LinkedIn
jwplayer.bandwidthEstimate no-domain
jwplayerLocalId no-domain
lang LinkedIn
LAST_RESULT_ENTRY_KEY youtube.com
li_gc LinkedIn
lidc LinkedIn
pusherTransportTLS no-domain
remote_sid youtube.com

Statistikcookies

Statistikcookies hjælper os med at forstå, hvordan vores hjemmeside bliver brugt, så vi kan forbedre den. Vi forsøger at minimere brugen af eksterne tjenester og sikrer, at dine data anonymiseres så vidt muligt.

Navn Udbyder
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb_expires Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref_expires Chartbeat
_cbt Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2_expires Chartbeat
_chartbeat4 Chartbeat
_chartbeat4 Chartbeat
_chartbeat4_expires Chartbeat
_clsk tv2ostjylland.dk
_t_tests Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests_expires Chartbeat
_v__cb_cp Chartbeat
_v__cb_cp Chartbeat
_v__cb_cp_expires Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3_expires Chartbeat
bugsnag-anonymous-id no-domain
userId tv2ostjylland.dk
vuid vimeo.com

Markedsføringscookies

Vi anvender ikke selv markedsføringscookies, men vi har valgt at kategorisere en række cookies, som eksterne partnere sætter, som netop markedsføringscookies for at gøre dig som bruger opmærksomme på dem. Vi anvender kun eksternt indhold når det er vores vurdering, at det løfter kvaliteten af vores journalistik eller at det er bydende nødvendigt.

Navn Udbyder
_ga Google
_ga Google
_ga_LVEFKMG087 Google
_ga_VNYPEBL4PG Google
li_alerts LinkedIn
VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
VISITOR_PRIVACY_METADATA YouTube
YSC YouTube

Nødvendige cookies

Disse cookies er essentielle for at vores hjemmeside fungerer korrekt. De sikrer grundlæggende funktioner. Uden disse cookies ville siden ikke kunne fungere optimalt.

Navn Udbyder
CookieConsent tv2ostjylland.dk
CookieConsent tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
oj_ovp_session oj.tv2reg.stream
PHPSESSID recruit.hr-on.com
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyLastVisitV2 tv2ostjylland.dk
recencyLastVisitV2 tv2ostjylland.dk
SRVNAME oj.tv2reg.stream
TESTCOOKIESENABLED youtube.com
tv2_ostjylland_session tv2ostjylland.dk
tv2reg_cookie_consent tv2ostjylland.dk
visitedPagesV2 tv2ostjylland.dk
visitedPagesV2 tv2ostjylland.dk
visitHistoryFrequencyV2 tv2ostjylland.dk
XSRF-TOKEN oj.tv2reg.stream
XSRF-TOKEN tv2ostjylland.dk

Præference-cookies

Præference-cookies husker dine valg, så vi kan tilpasse hjemmesiden efter dine behov. Disse cookies sikrer, at du får en mere personlig oplevelse ved hvert besøg.

Navn Udbyder
NID Google