Kamp om julekunderne
Sallings juleudstilling skal lokke kunderne ind
Salling i Aarhus skød i dag julehandlen i gang. Julekataloget er trykt, varehuset er pyntet, og kampen om julekunderne kan dermed begynde.
De fysiske butikker er under stadigt stigende pres fra internetbutikkerne. Sidste år blev 15 procent af danskernes julegaver købt på nettet.
- Jeg handler meget på nettet. Jeg finder inspiration ude, og så går jeg hjem og søger efter det billigste på nettet, siger Anette Ottosen til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Og det er Anette Ottosen ikke den eneste, der gør. Derfor skal de fysiske butikker kunne tilbyde noget mere.
I Salling er en del af det 'mere' varehusets juleudsmykning.
- Vi har lavet nogle flotte julevinduer i samarbejde med Aarhus Teater, og så har vi et spændende program for de handlende, siger Lars Højgaard, der er marketingchef i Salling, Aarhus.
- Det er en konkurrence som alle andre, og det, det drejer sig om er, at når kunderne kommer i de fysiske butikker, så skal de have en god oplevelse, for så kommer de også igen.
Sidste år havde netbutikkerne en omsætning på 1,2 mia. kroner, og det var en stigning på mere end 30 procent i forhold til året før.
Se mere i indslaget øverst.