Konflikt rammer ADHD-børn
Har brug for struktur i hverdagen
Lockouten af lærerne i folkeskolen rammer børn med diagnosen ADHD ekstra hårdt.
ADHD-børn har brug for en hverdag med en fast struktur, men på grund af den igangværende konflikt mellem KL og Danmarks Lærerforening kan de ikke komme i skole som normalt.
Blandt de ramte er skoleeleven Laura Linde Kjeldsen fra Galten.
- Bare tanken om at der skulle være lockout, betød, at Laura gik fuldstændig ned med flaget, siger hendes far, Steen Linde, til TV 2 | ØSTJYLLAND.
KL vælger et massivt våben
Hovedbestyrelsesmedlem i Danmarks Lærerforening Gordon Ørskov Madsen mener, at KL skulle have fritaget lærere, der arbejder med børn med specielle behov, fra lockouten.
- KL har valgt et massivt våben, nemlig at lockoute alle lærere, for at det skal have en så stor virkning som muligt, siger han til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Se mere i tv-indslaget øverst på siden.