Sponsor-pres på SIF: Ryk op i Superligaen
Direktør Kent Madsen er godt klar over, at misset oprykning kan betyde farvel til hovedsponsor
Det er ikke en selvfølge, at navnet 'Mascot Work Wear' også i fremtiden vil stå på brystet af spillerne fra Silkeborg IF.
Det fortæller direktør i den silkeborgensiske fodboldklub, Kent Madsen, i et interview med TV 2 | ØSTJYLLAND.
- Det er et pres, vi har lagt på os selv, siger han og hentyder til holdets nuværende placering i 1. division.
Reaktionen kommer efter, at arbejdstøjsproducenten Mascot i dag officielt har forlænget sit hovedsponsorat i klubben for en toårig periode.
Mascot har både sit navn på spillertrøjerne og lægger navn til byens fodboldstadion, Mascot Park. En situation, der kan blive ændret på, hvis Silkeborg IF ikke formår at rykke op i Superligaen.
Det varslede direktør for Mascot Michael Grosbøl indirekte tidligere på dagen i en pressemeddelelse:
- Det er klart, at vi også både håber og forventer, at SIF slutter sæsonen i top tre, således vi kan se Superliga i Silkeborg igen fra sommeren 2016. Som hovedsponsor har det naturligvis stor bevågenhed og forretningsmæssig interesse.
Selvforskyldt pres
Direktør i Silkeborg IF Kent Madsen er klar over, at klubben i øjeblikket er i en presset situation, ligesom det har været situationen flere gange før.
Han beskriver selv Silkeborg IFs historie de seneste 10 år som lidt af 'elevatortilværelse', der gang på gang har ført til økonomiske justeringer i organisationen.
Han understreger, at klubben fortsat vil kæmpe for at nå sin målsætning, den samme som Mascots, nemlig at vende tilbage til Danmarks bedste fodboldliga:
- Vi har en fodboldklub, der burde spille med i toppen
- Selvom vi ligger lidt for lavt i rækken lige nu og er lidt bagefter, så tror vi stadigvæk på, at det nok skal lykkes, siger Kent Madsen.
Hvis det ikke lykkes, så risikerer I jo at miste Mascot som sponsor?
- Det er klart. Sådan er det jo altid.
Du kan se hele interviewet med SIF-direktøren i videoen øverst i artiklen.