Jyske Banks cafékoncept flopper

Bordfodbold, gratis café latte og lækre omgivelser skulle lokke de unge til, men i stedet vender de banken ryggen.

Efter fire år med suveræne førstepladser i analyseinstituttet Zaperas årlige image-måling blandt de 15-30 årige, har de unge nu vendt sig mod det jyske pengeinstitut fra Silkeborg og har givet banken dårligere karakterer end sidste år på næsten alle parametre.

Den dårlige måling kommer på trods af at Jyske Bank sidste år lancerede deres cafékoncept, som netop skulle tiltrække de unge kunder, og som har kostet 400 millioner kroner.

Branding-ekspert Stiig Helgens Binggeli, adm. direktør i Brandhouse mener i følge Børsen, at banken har undervurderet de unge forbrugere.

- Folk vil ikke spille bordfodbold i en bank. Det virker useriøst, siger han.

Sammenlignet med Danske Bank og Nordea, har Jyske Bank dog stadig et noget bedre image blandt sine kunder end de store banker.