Burgerbilletter er en fed fidus
AGF's nye samarbejde med McDonald's om gratisbilletter udnyttes af billethajer.
Trods AGF's bundplacering i Superligaen har usædvanligt mange tilskuere fundet vej gennem tælleapparaterne til holdets seneste to hjemmekampe.
Mod FC Nordsjælland var 10.132 på plads, og til weekendens bundkamp mod Silkeborg blev der noteret 10.456 tilskuere.
De høje besøgstal skyldes ikke mindst, at McDonald's i Århus har delt en fribillet ud til alle, der købte en AGF-menu for en halvtredser.
Flere 'driftige forretningsfolk' har ifølge gratisavisen Urban kunnet se fidusen i at hamstre de billige burgerbilletter og sælge dem til folk uden for stadion, hvor en billet typisk koster 120 kroner.
- Til de seneste to hjemmekampe har vi oplevet, at der stod unge mænd og solgte McDonald's-billetter til folk, som måske normalt ville have købt en billet til normalpris, siger sikkerhedschef John Bundgård til avisen.