Ny sponsor til Sculpture
Saltvandsindsprøjtning på vej
Udstillingen Sculpture by the Sea har nu fået ny hovedsponsor i form af tøjkoncernen Bestseller.
Sponsoratet lyder på en million kroner.
- I Bestseller er vi stolte over at bakke op om en unik begivenhed som Sculpture by the Sea. Det er en folkelig kulturoplevelse med internationalt format, der på mange måder afspejler den globale mangfoldighed og ikke mindst den nærhed, vi værdsætter i Bestseller. Vi glæder os til sammen med de mange besøgende at opleve kunsten udfoldet i de naturskønne omgivelser langs Aarhus Bugt, siger Anders Holch Povlsen, ejer og administrerende direktør for Bestseller i en pressemeddelelse.
Udover Bestseller modtager Sculpture by the Sea Aarhus også støtte fra bred en lang række andre fonde og virksomheder, herunder Salling Fondene, Aarhus Kommune, Nordea Fonden og Lighthouse.
Kunstprojekt kræver opbakning
Den ekstra økonomiske støtte vækker glæde hos borgmesteren.
- Jeg er meget glad for og stolt over, at Bestseller støtter årets Sculpture by the Sea Aarhus. Realiseringen af dette ambitiøse internationale kunstprojekt med fri adgang for alle kræver både en betydelig lokal, regional og national opbakning.
- Vi er derfor meget stolte og taknemmelige over også at tælle Bestseller blandt vores væsentligste støtter. Med donationen her kommer vi et væsentligt skridt nærmere den økonomiske balance, som vi også i år tilstræber i projektet, siger borgmester Jacob Bundsgaard (S) i en pressemeddelelse.
Sculpture by the Sea åbner officielt den 1. juni, hvor 64 skulpturer vil kunne opleves fra Tangkrogen og hele vejen til Ballehage.