Molslinjen laver busrute mellem Aarhus og København

Kombardo Expressen kommer til at køre 44 gange om ugen

01:05

Rødbillet, Flixbus og Gomore.

Der findes i forvejen flere muligheder for at komme fra Aarhus til København, hvis man ikke har en bil. Og nu kommer der endnu et tilbud. 

Læs også Motorskade sender færge til tælling: Ude af drift i ugevis

- Vi kan tilbyde en tur mellem Aarhus og københavn, hvor vi ikke stoppper undervejs. Det eneste stop er på færgen, siger Jesper Maack, der er kommunikationschef for Molslinjen. 

Plads til en ny spiller

Med en køretid på 3 timer og 20 minutter er turen hurtigere end de fleste konkurrerende busselskaber. 

Rødbillet og Flixbus bruger mellem 4 og 4,5 time på turen mellem Jyllands og Sjællands hovedstad. 

Jesper Maack er kommunikationschef for Molslinjen.

Derfor mener selskabet bag den nye buslinje, at der også er plads til dem i rækken af transportmuligheder.

- Det er en hurtig tur, og man kan komme af sted for helt ned til 100 kroner. Det mener vi, at der er et marked for, siger Jesper Maack.

Billet koster 99 kr.

En billet mellem Aarhus og København kommer til at koste fra 99 kroner, og der kommer til at være op til tre afgange om dagen til at begynde med.

Læs også Her ankommer Molslinjens nye færge

- Der skal ikke så mange passagerer med i busserne, for at det kan hænge sammen, og vi har jo pladsen på færgerne, siger Jesper Maack og tilføjer: 

Vi kan tilbyde en tur mellem Aarhus og københavn, hvor vi ikke stoppper undervejs.
 

Jesper Maack, kommunikationschef

- Vi tror, at vi på sigt kan få flere busser med end vi har til at begynde med, siger han. 

Dobbeltdækkerbusserne kører 44 ture hver uge fra henholdsvis Aarhus Rutebilstation og Ingerslevsgade ved DGI-byen i København.

Busserne er indrettet med WiFi, så gæster har mulighed for at arbejde under køreturen.

Læs også VIDEO: Få en rundtur på den nye Molslinje-færge

Rederiet har lavet en aftale med busselskabet Herning Turist, der har mange års erfaring med at drive busselskab.

I videoen øverst kan du høre et interview med Molslinjens kommunikatiosnchef, Jesper Maack.