Hovedsponsoren forlænger med Randers FC

Midt i en mildt sagt turbulent tid for den kronjyske superligaklub, har Sparkassen Kronjylland valgt at forlænge sit hovedsponsorat i Randers FC

Randers FC kan for en gangs skyld juble over en god nyhed i klubben, idet hovedsponsoren Sparekassen Kronjylland har forlænget sin aftale. Foto: Liselotte Sabroe - Scanpix

I sidste uge meddelte bestyrelsen i Randers FC, at den havde fyret klubbens kontroversielle cheftræner Ricardo Moniz, mens den kommercielle og sportslige direktør, Michael Gravgaard, samtidig valgte at opsige sin stilling.

Sammenkoblet med at klubben samtidtig frister en tilværelse som bundskraber i Superligaen, så kan man fristes til at tro, at sponsorerne ikke ligefrem er begejstrede. 

Men hovedsponsoren Sparekassen Kronjylland har dog netop vist, at den i hvert fald stadig bakker fuldt op om byens fodboldhold. Hovedsponsoratet lå til at udløbe til sommer, men allerede nu er det blevet forlænget frem til sommeren 2020.

- Vi var allerede langt i forhandlingerne, men jeg valgte henover weekenden at tage fat i Randers FC for at få de sidste detaljer på plads i aftalen, så vi forhåbentlig kan være med til at give ro til klubben. Alle i Randers og Kronjylland ønsker et lokalt hold i Superligaen med den betydning og værdi, det har for hele lokalområdet. Derfor synes vi, at det var oplagt at få forlænget aftalen nu, hvor der er pres på klubben for at finde de rigtige løsninger på de aktuelle udfordringer, lyder det fra administrerende direktør i Sparekassen Kronjylland Klaus Skjødt ifølge en pressemeddelelse fra Randers FC.

Baglandet er i orden

Klubbens direktør er ikke overraskende glad for opbakningen - især den sportslige krise taget i betragtning.

- Det er fantastisk at mærke så stor en opbakning fra en af klubbens største sponsorer i vores nuværende situation. Sparekassen Kronjylland har været med hele vejen, og vi har igennem alle årene haft et godt samarbejde, og det glæder vi os til at fortsætte med at udvikle. Det er afgørende for os at have baglandet i orden, hvad angår såvel sponsorer, fans, moder- og samarbejdsklubber, siger Henrik Jørgensen, administrerende direktør i Randers FC.

Læs også Chok: Cheftræner og direktør færdig i Randers FC

Kronjyderne står i øjeblikket uden cheftræner, mens Michael Gravgaard fortsætter som kommerciel og sportslig ansvarlig, indtil der er fundet en afløser. Randers FC's første superligakamp i foråret er ude mod FC København den 10. februar.