Horsens indgår sponsorat med komiker: På maven mod Midtjylland

Jonas Borring, Jesse Joronen og størstedelen af de andre AC Horsens-spillere skal spille med Ruben Søltoft på maverne mod FC Midtjylland. Foto: AC Horsens

Ruben Søltofts ansigt kommer til at være på maven af de fleste AC Horsens-spillertrøjer i åbningskampen mod FC Midtjylland

Historien om den danske stand-up komiker Ruben Søltoft og sponsoratet med de tunesiske håndboldkvinder gik landet rundt, da komikeren under VM-slutrunden i december annoncerede aftalen på sin Facebook.

Skuffelsen var stor for Ruben Søltoft, da Tunesien senere fortrød aftalen. Den østjyske Superliga-klub AC Horsens var derfor hurtige til at tilbyde, at komikeren kunne sponsorere de gule trøjer, og netop det bliver nu aktuelt, når AC Horsens løber på banen til deres første Superliga-kamp i 2018. 

Læs også Møbelvirksomhed i krise: 700 ansatte sendt hjem

- Det startede helt tilbage efter Tunesien-kampen. Der havde han jo lavet en sponsoraftale med damerne, som ikke blev til noget. Vi meldte derfor hurtigt ud, at der var mulighed for at blive sponsor ved AC Horsens. Det startede som en gimmick, men nu er det altså blevet virkelighed, siger administrerende direktør i AC Horsens, Kristian Nielsen, til TV2 ØSTJYLLAND. 

Sponsorerer 16-17 trøjer

 Ruben Søltoft kommer til at sponsorere størstedelen af spillertrøjerne, når AC Horsens går på banen mod FC Midtjylland den 9. februar.

- Han kommer til at være på trøjen til åbningspremieren. Han kommer til at være på cirka 16-17 af spillertrøjerne, siger direktøren. 

Tilbød sponsoratet på Facebook

Tilbage i december skrev AC Horsens på deres Facebookside, at der var plads til komikerens ansigt på de gule Horsens-trøjer i 2018. Et tilbud som Ruben Søltoft altså valgte at tage imod, og hvis man skal tro på, hvad AC Horsens skrev på Facebook dengang, så kan Ruben Søltoft godt regne med, at Horsens ikke springer fra.

- Vi lover, at du trygt kan regne med os, skrev AC Horsens på klubbens Facebookside den 8. december. 

AC Horsens introducerede i starten af 2017 et nyt tiltag, hvor sponsorer kunne købe sponsorater på spillertrøjer for en enkelt kamp.

Herunder kan du se et interview med AC Horsens direktør Kristian Nielsen, der i 2017 forklarede klubbens nye sponsor-tiltag: 

02:49 Luk video
Ny forbedret app til dig
Ny forbedret app til dig
Ny forbedret app til dig