Aarhus Teater vinder international designpris

Teatret er blevet valgt blandt mere end 8000 indsendte værker fra mere end 50 lande

Der god grund til at juble på Aarhus Teater. Det er nemlig ikke kun husets forestillinger, der lige nu hyldes.

Nu kan man bryste sig af at have vundet den internationale designpris Red Dot design Award. Aarhus Teater vinder prisen for deres sæsonbrochure 2017/18.

Læs også Aarhus Teater har det bedste billetsalg i 13 år

Teatret har vundet prisen i i kategorien ”Publishing & Print Media” og er blevet valgt blandt mere end 8000 indsendte værker fra mere end 50 lande. 

Jeg er meget stolt af, at Aarhus Teater sammen med Creative ZOO har vundet en fornem, international designpris for vores nye sæsonbrochure 2017/18.

Trine Holm Thomsen, teaterdirektør

I dette forår vandt Aarhus Teater fem af dansk teaters fornemmeste priser ved årets Reumert-prisuddeling 2017, blandt andet prisen Årets forestilling 2017 for Erasmus Montanus. Nu er det lykkedes Aarhus Teater at modtage en lige så fornem anerkendelse for formidlingen af det, der foregår på scenen. 

- Jeg er meget stolt af, at Aarhus Teater sammen med Creative ZOO har vundet en fornem, international designpris for vores nye sæsonbrochure 2017/18. Det gode design er ikke bare et spørgsmål om form, farve og æstetik. Det handler også om at forstå Aarhus Teaters overordnede strategi og understøtte den via design. Det synes jeg, Creative ZOO har været dygtige til i et respektfyldt og kreativt samarbejde, siger teaterdirektør, Trine Holm Thomsen, i en pressemeddelelse.

Kompromisløst og visionært samarbejde

Det er meget få danske kulturinstitutioner, der tidligere har modtaget Red Dot-prisen og for Aarhus Teaters vedkommende er det første gang, at teatret modtager så stor anerkendelse for sin formidling. 

Aarhus Teaters sæsonbrochure 2017/18 er designet i samarbejdet med det aarhusianske design- og kommunikationsbureau Creative Zoo. Foto: Aarhus Teater

Sæsonbrochuren er designet i samarbejde med det aarhusianske design- og kommunikationsbureau Creative Zoo.

- Kunst- og kulturvirksomheder og i høj grad Aarhus Teater er på mange måder en drømmekunde. De ved, at man skal være modig, kompromisløs og visionær for at skabe et godt og spændende produkt. Sæsonbrochuren 2017/2018 er et resultat af Aarhus Teaters og Creative ZOOs fælles insisteren på, at det der sker på scenen og kommunikationen heraf er et kreativt sammenspil på aller højeste niveau. Jeg er stolt over, at Red Dot anerkender vores fælles arbejde, siger stifter og partner i Creative ZOO, Morten Søholm. 

Læs også Aarhus Teater og Sort/Hvid vinder fem Reumert-priser

Red Dot-prisen er en af verdens mest prestigefyldte design-awards inden for grafisk design og kommunikationsdesign.