Unge kvinder blev klogere på kaffe
Kvindelige elever fra Teknisk Gymnasium Viby besøgte som del af landsdækkende kampagne en højteknologisk virksomhed
Onsdag kiggede 25 kvinder fra Teknisk Gymnasium Viby bag kulisserne hos BKI Foods, hvor de blev klogere på kaffeproduktion.
Besøget var en del af den landsdækkende kampagne "Girls Day in Science", hvor virksomheder forsøger at gøre kvinder nysgerrige og interesserede i naturvidenskab og teknologi.
Det mål lykkedes.
- Det har været spændende, fordi man kommer ud bagved. Man ser ikke bare kaffeposerne i butikken, men får viden og ser, hvordan det bliver lavet, siger Kamilla Andersen fra 1.G. på Teknisk Gymnasium Viby.
Læs også
Karoline Provst, der går i 1.G., tilføjer:
- Jeg synes, vi er kommet vidt omkring – både med det teknologiske og kemiske.
Besøget har sat tanker i gang hos Natalie Gammelgaard Hansen fra 1.G.
- Det kunne helt klart være en mulighed. Det er ikke noget, jeg har tænkt så meget over, men jeg synes, det virker som en spændende produktion og som noget, der kunne være en del af min fremtid.
Steen Kampmann Johansen, HR-manager hos BKI Foods, roser kampagnen "Girls Day in Science".
- Den her vinkel om, at det skal være piger og teknik, synes jeg, er rigtig relevant, fordi det er – som vi oplever det – en mandsdomineret verden, siger Steen Kampmann Johansen og uddyber:
- På de fleste områder har vi kvinder, men lige nøjagtig i vores produktion må jeg erkende, at der har vi ingen.
Øverst i artiklen kan du se hele indslaget om kvindernes besøg hos BKI Foods.