Urban og Stiften i nyt samarbejde

Århus Stiftstidende er på vej ind i et tæt samarbejde med gratisavisen Urban.

Urban og Århus Stiftstidende er på vej ind i et tæt samarbejde om at gøre Urban til den mest læste trafikavis i Østjylland. Samarbejdet vil betyde flere lokale og regionale artikler i Urbans Øst- og Midtjyllandsudgaver.

De to mediehuse har hidtil været konkurrenter på det østjyske marked. Begge er imidlertid en del af Berlingske-koncernen, og nu bliver der blæst til samling.

- Når man lægger oplag og læsertal sammen for Det Berlingske Officins medier i Østjylland, er vi en tredjedel stærkere end konkurrenten JP/Politiken. Nu puljer vi kræfterne og gør det synligt for enhver, siger Per Westergaard, chefredaktør og administrerende direktør i Århus Stiftstidende.

Ifølge Urbans chefredaktør, Dorthe Carlsen, får avisen flere muskler med Århus Stiftstidende i ryggen, men Urban skal fortsat være målrettet yngre aldersgrupper end Stiftstidende og fokusere på uddannelse, kultur og de lidt skæve historier.

Berlingske-koncernen står i Århus-området bag udgivelsen af Urban, Dato, Århus Stiftstidende, Århus Onsdag og Århus Weekend. /ritzau/