Sallings priser er for lave
Kan få konsekvenser for stormagasinet
Stormagasinet Salling sælger ofte alt for billigt. Det mener tøjproducenten Sand, der langer ud efter stormagasinet.
- Det er enormt dårlig positionering, at man kører med udsalgsvarer hele tiden. Det sænker niveauet for os, og det er vi ikke interesserede i, siger Marie Sand, PR-ansvarlig hos Sand ifølge JP Aarhus.
Det er kampagner som "Rivegilde", "Alt skal væk" og "Guldudsalg", der generer tøjfabrikanten. Ifølge Marie Sand kører især Salling sit eget løb, men også Magasin følger godt med, og det kan få konsekvenser.
- Det bliver selvfølgelig noteret hos os, og vi husker det til næste gang, når vi vurderer, om det her er en kunde, vi skal blive ved med at have, siger Marie Sand.
Både Salling og Magasin understreger, at stormagasinerne generelt har et godt samarbejde med sine leverandører.
- Det er noget, vi diskuterer med Sand. Det er ikke noget, vi diskuterer i pressen. Men vi gør alting i samarbejde med vores leverandører og har respekt for de holdninger, leverandøren har, og jeg synes kun, at vi har gode samarbejdspartnere, siger Lars Højgaard, salgs- og marketingchef i Salling.