Humor skal sælge Samsø
Tv-reklamer skal lokke flere turister til Kattegatøen
Rederiet Færgen lancerer i denne uge en markedsføringskampagne, der skal lokke flere turister til Samsø og en række andre danske øer.
Humor, friske råvarer og autentiske oplevelser er nogle af de styrker, som fremhæves i tv-reklamer samt i online- og printannoncer.
For at få budskabet frem benytter kampagnen sig blandt andet af en underspillet humor, der netop sætter modsætningerne til charterrejserne på spidsen.
- I en stadig mere hektisk hverdag er kvalitetstid, samvær og "det langsomme liv" kommet i høj kurs. Det mærkes blandt andet på flere danske øer, hvor turiststrømmene er i vækst, skriver Færgen i en pressemeddelelse.
Markedsføringen af øerne ledsages blandt andet af en række billige weekendbilletter til færgerne.
- Med kampagnen vil vi gerne demonstrere, at vi på de danske øer har et ferieprodukt, der er fuldt konkurrencedygtigt med alverdens eksotiske destinationer. Det, vi kan tilbyde, er nemlig en hel unik blanding af enestående natur, alsidige oplevelser og uforstyrret tid til hinanden, siger marketingchef i Færgen Pernille Lydolph.