B.T. erkender fejl i Cryos-sag

I dagens udgave af B.T. erkender avisen, at der ikke er nogen kobling mellem sædbank og drabsmand.

Dagbladet B.T. ryddede den 24. oktober sin forside for at gøre plads til en historie om, at den århusianske sæd-bank Cryos havde en netop dømt barnemorder fra Silkeborg som fast leverandør.

Historien gik på, at en barnemorder med psykopatiske træk via leverancer havde fået sin sæd spredt ud over hele verden.

Kort efter B.T.'s afsløring, der var baseret på udtalelser fra den dømtes familie, tog Cryos til genmæle. Firmaet nægtede, at der på noget tidspunkt var leveret sæd fra vedkommende.

Og i dagens udgave af B.T. trækker dagbladet da også historien tilbage. I en berigtigelse skriver avisen, at "det ikke er korrekt, at Cryos har formidlet sæd fra den pågældende kriminelle mand".

TV 2 / ØSTJYLLAND har snakket med Ole Schou, der er direktør for Cryos. Han er glad for B.T.'s berigtigelse, da historien i oktober skabte et enormt postyr. Firmaet vil ikke foretage sig yderligere i sagen.