Bedste virale reklamefilm
Kampagne fra Midttrafik har stor succes
Midttrafiks reklame om "Bussen" har gået sejrsgang på forskellige, online medier og høster nu også prisen som Årets Bedste Virale Film ved Viral Video Award 2012, som er en tysk prisuddeling.
Det skriver Århus Stiftstidende.
For tre måneder siden begyndte Midttrafik deres kampagne om den "cool" og "seje" bus, som skulle ændre de unges syn på de blå og gule busser. Reklamen blev hurtig en succes og spredte sig til online medier i både Tyskland, Polen, Brasilien og Rusland.
- Vi er stolte over den virale pris. Den slags er jo altid sjovt. Bussens internationale virale kraft kom da lidt bag på os. Men vi venter jo i spænding på effekt-målingerne fra kampagnen, for priser eller ej, så er det altså de unge midtjyder ude i virkeligheden, der afsiger den endelige dom over "Bussen", siger siger Ronni Madsen, der har produceret reklamen til Århus Stiftstidende.
Se reklamefilmen nedenfor: