Aarhus bruger 20 mio. på branding
To firmaer fra England skal sælge Århus internationalt og fortælle omverdenen om byens styrker
Det er de to firmaer Goosebumps og Global Cities der for 20 millioner kr. over fem år, skal styrke Århus/Aarhus som bynavn internationalt. Det skriver JP Århus.
- De to virksomheder er meget stærke, når det gælder strategisk arbejde med profilering af byer også på globalt plan. Goosebumps og Global Cities er involveret i arbejdet med at brande London frem mod OL i 2012. Jeg mener, at de to virksomheder er de helt rigtige samarbejdspartnere for Århus, når vi skal se vores branding i et internationalt perspektiv. De internationale bureauer er med til at sikre et internationalt udsyn, siger borgmester Nicolai Wammen (S) til JP Århus.
Ambitionen er at de to firmaer skal levere et produkt, som virksomheder, institutioner, organisationer og borgere alle kan bruge, når de markedsfører Århus.
I alt er der afsat fem millioner kr. om året over fire år, og kampagnen skal realisere kommunens vækstmål om 75.000 nye indbyggere, 50.000 nye arbejdspladser og 10.000 nye studerende i år 2030.