Kender du brugerne bedre end de selv gør? TV2 ØSTJYLLAND søger frontender med projektlederevner

Foto: Agnete Schlichtkrull

Hånden på hjertet: Det her er ikke dét, vi ved allermest om, og det er derfor, du skal hjælpe os: Vi vil gerne blive endnu bedre til at tiltrække og fastholde brugerne på tv2østjylland.dk gennem de bedste brugeroplevelser. Så ved du præcis, hvor knappen skal sidde, hvor stor den skal være, og hvilken nuance den skal have? Kan du skabe en fængende helhedsoplevelse af levende billeder og grafik til at understøtte teksten, så vores storytelling bliver state-of-the-art? 

På TV2 ØSTJYLLAND er vi klar over, at det gode indhold ikke sælger sig selv, og derfor arbejder vi målrettet med vores distribution på digitale platforme. Vi er et hus, der allerede har masser af digitale kompetencer ombord, og nu udvider vi flokken: På vores hjemmeside vil vi gerne være endnu bedre til at designe brugeroplevelser i overensstemmelse med brugernes behov og faktiske adfærd. Den viden om behov og adfærd skal du bringe med dig og sætte i spil. Du skal omsætte redaktionelle idéer til effektive digitale løsninger, og i 2019 bliver dine største projekter at skabe fængslende webdoks med billeder og video, der sammen med teksten skaber en samlet fortælling af høj visuel kvalitet.

Du kommer desuden til at være TV2 ØSTJYLLANDs repræsentant i TV 2-regionernes online-samarbejde, hvor du vil stå for kommunikation med den digitale udviklingschef og de øvrige regioner og for at uddelegere og lede udviklingsprojekter.

Det forventer vi af dig:

  • Du har brugerne og deres adfærd i centrum for alt, hvad du laver
  • Du kan skabe brugeroplevelser, der understøtter vores indhold, a la dette: https://www.nrk.no/jakten-pa-klimaendringene-1.14375177
  • Du er en haj til css og javascript
  • Du arbejder selvstændigt og er en god projektleder
  • Du er kreativ, kan tænke selv og er vildt ambitiøs
  • Du har personlig gennemslagskraft og kan argumentere for dine idéer
  • Du kan inspirere os og løfte os digitalt over en bred kam og er ikke bange for at undre dig højlydt
  • Du har muligvis en baggrund inden for e-handel, men det vigtigste er, at du ved, hvordan man tiltrækker og fastholder brugere effektivt på en side
  • Du har min. 3-5 års erfaring fra bureau, som selvstændig eller andet

Som du kan se, har vi høje tanker om dig og masser af idéer til, hvad du kan hjælpe os med. Men vi er også med på, at det ikke er sikkert, at vi kan få det hele, så selvom du ikke kan give os hele pakken, kan du måske bidrage med noget, vi slet ikke havde tænkt på. Omvendt kan du givetvis også spille ind med noget, vi slet ikke havde tænkt på. Det er formentlig en fordel, hvis du kan ”lidt af det hele” – og meget html og css – snarere end er dybt specialiseret i ét felt.

Det kan vi tilbyde dig:
Du bliver del af et mediehus med store ambitioner og høj faglighed og af en medarbejderskare, der er indstillet på, at vi er med til at forme, teste og udfordre morgendagens medielandskab. Vi er knap 100 ansatte, der hver især elsker det, vi laver, og som har den gode historie og den vellykkede formidling som fælles passion. Derfor tager vi vores arbejde alvorligt, og der er højt tempo – men der er også højt til loftet, og vi er sjove at være sammen med.

Du kan læse mere om TV2 ØSTJYLLAND og vores arbejde på vores udviklingsblog.

Sådan søger du jobbet:
Hvis du tænker, du er den, vi leder efter, skal vi høre fra dig senest søndag den 5. maj 2019. Ud over ansøgning og cv må du meget gerne sende relevante eksempler på noget, du har lavet, som du er særligt tilfreds med. Du skal sende til job@tv2oj.dk og skrive ”Frontender” i emnefeltet.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 19.

Ansættelsesstedet er Aarhus N, og stillingen er med tiltrædelse hurtigst muligt.

Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte redaktionsleder Karsten Smed på tlf. 30101122 eller målgruppechef Uffe Alici Pedersen på tlf. 30101124.

Om os

Hos TV2 ØSTJYLLAND insisterer vi på med mod og nyskabelse at sikre, at der er relevant og mangfoldigt public service-indhold til alle, også i de kommende generationer, gennem nye emner, formater og fortælleformer.

Du kan læse mere om TV2 ØSTJYLLAND på vores udviklingsblog.