Varmeselskab sender 65 millioner kroner retur til kunderne
Verdo vil bestræbe sig på at give kunderne penge tilbage hurtigt, siger virksomhedens administrerende direktør.
Nu er der endeligt sat punktum i en række gamle varmesager.
Sådan skriver varmeselskabet Verdo i en pressemeddelelse.
I samarbejde med Forsyningstilsynet har Verdo afsluttet fire gamle varmesager helt tilbage fra år 2000 og til 2017. Sagerne handler kort fortalt om, at Verdo ved en fejl har opkrævet for mange penge fra sine kunder.
Verdo har tidligere fået at vide af Forsyningstilsynet, at de skulle tilbageføre hele 646,6 millioner kroner til kunderne, og nu sender en efterregulering af skat så yderligere 65 millioner kroner tilbage til varmekunderne.
Ifølge Verdos administrerende direktør, Jakob Flyvbjerg Christensen, vil selskabet bestræbe sig på at betale folk pengene tilbage hurtigt, så man kan lukke sagerne endeligt ned.
- Vi kommer ikke til at sidde på hænderne. Det høje tempo i oprydningen af de gamle sager passer os godt, og kunderne fortjener det, så det er vores intention at holde fast i det, siger Jakob Flyvbjerg Christensen i pressemeddelelsen.