Har før forsøgt at brande sig
Randers Kommune iværksætter ny brandingsproces
I løbet af de seneste ti år har Randers Kommune flere gange forsøgt at brande sig som et godt sted at bo og drive virksomhed, og nu forsøger kommunen endnu en gang, men indtil videre har brandingsforsøgene været uden den store succes.
Allerede tilbage i 2004 brugte kommunen 1,2 millioner kroner på kampagnen "Mod på livet", der med et nyt logo skulle sætte fokus på de gode sider af byen.
Den kampagne er siden gået i glemmebogen:
Se også: Bruger millioner på branding
- Jeg synes, at vi desværre skal starte fra scratch igen, sagde folketingsmedlem Michael Aastrup (V) fra Randers i marts til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Siden er Randers blevet "cykelby" - men Karen Smed fra Randers Cityforening håber, at kommunens nye brand bliver mere alsidigt:
- Jeg tror ikke, det skal være så snævert, så man bare siger "cykelby" eller "sundhedsby", jeg tror, det skal være et bredt spektrum af, hvad man finder positivt.
Nu har kommunen så iværksat endnu en brandingproces, og netop nu kæmper tre firmaer om at få lov til at sælge byen og lokke nye borgere inden for kommunegrænsen.
- Vi kigger selvfølgelig efter, om man har forstået den DNA, vi har, men også de bud, man har på den fremadrettet, siger Randers-borgmester Claus Omann Jensen.
Hør mere om Randers Kommunes nye brandingsstrategi og de tidligere forsøg i indslaget øverst på siden.