Folk hamstrer igen Tinka-nissehuer - nu kommer der restriktioner
Efterspørgslen på Tinka-nissehuerne er så stor, at Salling Group indfører begrænsning på salget.
Bilka, Føtex og BR oplever så stor efterspørgsel på de populære Tinka-nissehuer, der sælges i forbindelse med årets TV 2-julekalender, at kæderne nu indfører restriktioner.
Selvom der er flere uger til jul, er der allerede blevet solgt 100.000 nissehuer af i de alt 210.000 huer, koncernen har på lager.
- Det var vores overbevisning, at 210.000 nissehuer til landets børn ville være rigeligt, men vi må tilstå at have undervurderet efterspørgslen, siger indkøbsdirektør i Salling Group Henrik Schmidt i en pressemeddelelse.
Der kommer ikke flere nissehuer end de 210.000, der er indkøbt. Derfor bliver løsningen, at kunder ikke må købe flere end fire nissehuer.
Salget af Tinka-nissehuer er desværre stukket af i sådan en grad, at der nu kommer begrænsning på antallet af huer, hver gæst kan købe
- Vi har købt historisk mange Tinka-nissehuer. Så vi er positivt overraskede over den overvældende efterspørgsel, men det går fortsat hurtigt. Derfor sætter vi også en begrænsning på max fire huer, så vi sikrer, at huerne ender på toppen af de små, siger indkøbsdirektør Henrik Schmidt.
BR i Randers er en af de butikker, der været rendt over ende af Tinka-kunder. Butikken har derfor delt et opslag på sociale medier om, at der er indført begrænsning på fire Tinka-nissehuer pr. kunde.
'Kære gæster, vi ville gerne have haft rigeligt, men salget af Tinka-nissehuer er desværre stukket af i sådan en grad, at der nu kommer begrænsning på antallet af huer, hver gæst kan købe. Vi håber på forståelse og på at børnene bliver prioriteret. Skynd jer inden det er for sent,' skriver butikken.
I 2019 var der også stor ballade om Tinka-merchandise, hvor både nissehuer og Tinka-kort blev solgt til overpriser på for eksempel Den Blå Avis.