Flemming føler sig snydt: De sprøjtede kun nogle få steder

Sweetdeal havde i maj et tilbud på en undervognsbehandling, der var for godt til at være sandt. Flemming var en af dem, der føler sig snydt

02:23

På internettet lokker bunkevis af sider med gode tilbud og enorme rabatter på alt fra sengetøj til køkkenmaskiner. 

Nogle gange er tilbuddene simpelthen for gode til at være sande. Det var tilfældet, da Sweetdeal i Maj i år solgte undervognsbehandlinger af mærket Tectyl.

- Jeg troede, jeg købte en Tectyl-behandling - en undervognsbehandling – hvor der stod, den havde fået i vanger og over det hele og fuld behandling, for det står der i Sweetdealen, siger Flemming Domino fra Randers. 

I dag er Flemmings bil så blevet undersøgt af Teknologisk Institut.

- Bilen var helt tør underneden, kunne jeg se. Den var kun sprøjtet nogle få steder. Så det holder jo bare ikke, siger Flemming Domino.

Læs også Sunfly.dk benægter svindel: Det er bare et PR-stunt

Det tager Tectyl to dage at gennemføre en undervognsbehandling. En behandling som Schumacher Auto i Randers tilbød at lave på fem timer.

- Det er jo identitetstyveri. De gør jo grin med os og udnytter vores navn og vores brand og vores viden for egen vindings skyld, siger Kim Birkjær, der er kædechef for Tectyl i Danmark.

Men Schumacher Auto mener, at det er Sweetdeal, der har ansvaret for markedsføringen.

- Det markedsføringsmæssige, der er det Sweetdeal. De stiller noget tekst op. Det er sådan det foregår, og så går jeg ind og godkender, og det var så i god tro. At jeg godkendte teksten. Det har jeg ikke tænkt videre over, må jeg indrømme, siger Ertugrul Gültekin, der er indehaver af Schumacher Auto i Randers.

TV2 |ØSTJYLLAND har gentagne gange forsøgt at få en kommentar fra Sweetdeal. Men de har ikke ønsket at medvirke.

- Personligt kan jeg blive lidt hidsig indvendigt. For jeg synes, det er ekstrem dårlig behandling. Ikke nødvendigvis af os, men af de forbrugere, som efter mine værdiprincipper er blevet ført bag lyset, siger Kim Birkjær fra Tectyl.

Tectyl har i forbindelse med sagen udsendt en pressemeddelelse, og har indtil videre fået 40 henvendelser fra kunder, der er frustrerede over deres køb.

- Man føler sig jo snydt og røvrendt. Du ved jo ikke hvem, du skal gå til, siger Flemming Domino