Coop satser 100 mio. på lokalområderne
Dagli' Brugsen i Harridslev er en af de butikker, der får glæde af en stor make-over
Coop Danmark er i gang med at skyde 100 millioner kroner i at styrke salget i butikker i udkantsområdet.
Det sker med et helt nyt butikskoncept, der skal gøre eksempelvis Dagli' Brugsen i Harridslev nær Randers til et omdrejningspunkt i byen.
- Vi laver det som en rigtig nærbutik, hvor vi sætter hygge i fokus. Jeg tror, det bliver en mere hyggelig butik at komme ind i, siger Søren Ørskov Lind Habekost fra Dagli' Brugsen i Harridslev.
Hos Coop Danmark kalder man million-satsningen en redningsaktion.
- Hvis vi ikke gør noget nu, kommer mange af butikkerne til at lukke, og derved vil mange af de små byer miste deres sidste butik, så det her er en stor redningsaktion for lokalsamfundene, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop Danmark.
I omlægningen ligger der et fokus på økologi og lokale produkter samt ændring i opstillingen af produkterne.
Det var en nyhed, der blev taget pænt imod i Dagli' Brugsen i Harridslev.
- Det er da meget positivt. Jeg synes da, det er vigtigt, at vi beholder nærheden i lokalsamfundet, og at vi husker hinanden og ikke behøver samles om det, der er billigst, siger Anja Møller, der er lærer i Harridslev.
Se hele indslaget i videoen øverst i artiklen.