Bruger millioner på branding
Ingen udsigt til flotte flyers eller smart slogan
Randers har en stærk kulturarv, og nu skal de gode historier formidles videre, hvis det står til borgmesteren i Randers Kommune, Claus Omann Jensen (V).
Derfor skal Randers nu have en ny brandingstrategi. Et projekt, som kommunen har afsat tre millioner kroner til.
- Det, vi gør, er at sætte en brandingproces i gang. Der er nogle rigtig dygtige mennesker, der nu skal hjælpe os med at finde ind til vores DNA. En DNA som er i bevægelse, siger Claus Omann Jensen til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Tilbage i 2004 forsøgte byen sig at brande sig som byen, der havde mod på livet. Efterfølgende var der dog stærkt delte meninger om, hvorvidt det lykkes at ændre den kronjyske hovedstads image fra forfalden industriby til Danmarks førende vækstlokomotiv.
Se: Randers skal have et nyt image
Claus Omann Jensen flyttede selv til byen for omkring syv år siden. Han indrømmer blankt, at han ikke kendte specielt meget til Randers, inden han selv slog sig ned. Nu glæder han sig til at fortælle om sin by.
- De bedste ambassadører for en kommune er os, der bor her. Det her handler ikke om at få en ny rapport eller nye flotte flyers og et smart slogan. Det handler om, at vi, der bor her, finder sammen om en fælles DNA, som vi står sammen om og er stolte af. Når vi finder frem til den historie, så er jeg sikker på, at den er så stærkt forankret, at det vil andre gerne være en del af, siger Claus Omann Jensen.
I februar bliver det afgjort, hvilket firma der ender med at skulle stå i spidsen for den nye brandingstrategi.
Se interview med borgmester Claus Omann Jensen ved at klikke på videoen øverst i artiklen.