- Branding er spild af penge
Randers Kommune skyder millioner i branding
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen giver ikke meget for Randers Kommunes nye satsning på at bruge tre millioner kroner til at brande sig selv.
- Jeg tænker, at hvis det går til nye symboler eller slogans, så er det spild af penge, siger han til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Randers Kommune satser på at finde ind til byens DNA:
Se også: Bruger millioner på branding
- Vi kigger selvfølgelig efter, om man har forstået den DNA, vi har, men også de bud, man har på den fremadrettet, siger Randers-borgmester Claus Omann Jensen (V).
Men Jesper Bo Jensen tror ikke, initiativet betyder særlig meget. Der skal ikke tænkes i branding, men i stedet i at gøre kommunen attraktiv:
Se også: Har før forsøgt at brande sig
- Det handler om daginstitutioner og skoler, og det handler om, hvor tæt mean er på familie, på arbejde, på ens venner, på anbefalinger fra nogen, der siger, stedet er godt, dagligvarerhandlen har også stor betydning, trafikforholdene. Alt det her betyder noget. Det er meget bedre at gøre noget ved det end at fortælle, at man er noget så god, siger han.
Hør Jesper Bo Jensen fortælle mere i videoen øverst på siden.