Stilladsreklamer på retur
Ny afgift vil sandsynligvis få reklamebureauer til at opgive gigantiske stilladsreklamer i Århus.
Det er måske snart slut med de gigantiske stilladsreklamer, der i de senere år har domineret bybilledet mange steder i Århus.
Står det til et flertal i byrådet, skal der fremover betales en afgift på 18.000 kroner på de store reklamer. Prisen bliver dermed dobbelt så høj som i København, og det vil ifølge flere reklamebureauer betyde, at de store bannere slet ikke kommer op.
- Hvis den afgift indføres, er Århus et stendødt marked for vores vedkommende, siger Patrick Frey, direktør i Megamedia Stilladsreklame, til Århus Stiftstidende.
Den melding afskrækker dog ikke manden bag forslaget om en stilladsreklame-afgift, byrådsmedlem Keld Hvalsø fra Enhedslisten. Tværtimod får den ham til at lyde næsten begejstret.
- Jeg vil græde meget, meget tørre tårer, hvis det viser sig, at ingen længere vil opsætte stilladsreklamer. Jeg synes bestemt ikke, de pryder byen, siger han til avisen.
Den nye afgift ventes at blive vedtaget på et byrådsmøde i aften.