Nedbrud er slut: Nu kan du igen købe billetter til DSB's tog
Det var fredag morgen ikke muligt at købe DSB-billet på grund af netværksfejl. Alle automater fungerer igen
En netværksfejl var skyld i, at passagerne hos DSB fredag morgen ikke kunne købe billet.
Både billetautomater og salg via app, hjemmeside og 7-Eleven var nede, men kort før klokken 10 fungerer billetslaget igen. Det oplyser DSB.
Læs også
Underdirektør i DSB Produkt Aske Wieth-Knudsen fik klokken 06.30 fredag det første opkald om, at billetsystemet var nede.
Ifølge DSB skyldtes problemerne en netværksfejl. I første omgang var der ingen tidshorisont for, hvornår problemerne var løst.
Mens problemerne stod på, var der ikke mulighed for at købe billetter. Der blev derfor ikke udstedt bøder til passagererne.
Også Arriva meldte tidligere fredag om problemer med deres billetsystem.
- Kunder kan i øjeblikket opleve problemer ved køb af billet i billetautomaterne på stationerne og på arriva.dk. Oplever du, at du ikke kan købe billet, kan du stige ombord på toget alligevel og kontakte togpersonalet, lød det fra Arriva tidligere på dagen.