Kræver flere penge til Kulturnat-markedsføring
Fredag er der kulturnat i blandt andet Århus. Men alt for få benytter de mange tilbud, mener deltagende kulturinstitutioner.
Også Århus City Forening så gerne, at flere østjyder besøgte Kulturnattens tilbud.
Men for at lokke flere ud i byen, mener cityforeningen, at Århus Kommune bør bevilge flere penge til markedsføringen af de godt 100 arrangementer.
- Det handler om markedsføring, for hvis der var råd til f.eks. tv-reklamer, ville kulturnatten tiltrække langt flere, siger direktør for Århus City Forening Claus Bech til Jyllands-Posten.
I de seneste år er der solgt mellem 4.000 og 5.000 nattegn til KulturNat Århus
På teatret Svalegangen mener leder Niels Andersen, at KulturNat Århus skal nytænkes.
- Kulturnatten består af en masse små tilbud, måske skulle man satse på færre, men unikke projekter.