Nærmer sig løsning på MobilePay-problemer
Danske Bank har haft driftsproblemer med MobilePay.
Danske Banks driftsproblemer med betalingsløsningen MobilePay samt bankens netbank nærmer sig en løsning, oplyser banken sent onsdag aften til branchemediet FinansWatch.
- Vores kundesystemer er på vej tilbage online, og vi kan se kunder benytte vores ydelser igen.
- Vi beklager den ulejlighed dette skaber for vores kunder og gør alt, hvad vi kan, for at støtte dem, lyder det i et skriftligt svar fra Danske Bank, der er afsendt fra bankens presseafdeling, til FinansWatch.
Direkte adspurgt understreger banken overfor mediet, at der ikke er noget, der indikerer, at der har været tale om et hackerangreb.
Problemerne begyndte onsdag omkring klokken 15.00.
Berørte brugere kan blandt andet følge med på bankens Facebook-side samt hjemmeside.
Arbejder fortsat på at udbedre udfordringerne
På MobilePays egen hjemmeside oplyses det tidligt torsdag morgen, at der fortsat er udfordringer:
- MobilePay har haft tekniske problemer og mange transaktioner har derfor været påvirket. De fleste udfordringer er nu løst, og pengene begynder at rulle igen.
- Vores teknikere er stadig i fuld gang med at reparere dér, hvor der stadig er knas.
Det er Danske Bank, der har udviklet og ejer MobilePay. Appen har over 4,3 millioner brugere og over 190.000 butikker og webshops i Danmark.
Forrige år trodsede MobilePay corona og satte rekord i betalinger. Da 2020 blev til 2021, havde brugere i Danmark overført omkring 125 milliarder kroner gennem MobilePay. Det var en stigning på godt 20 procent.
Danske Bank har 3,3 millioner privat- og erhvervskunder. Banken er til stede i 11 lande.