Mindst to andre tidligere kollegaer bekræfter episoden.
- Hun får det drejet til, at personalet ikke er fagligt, dygtige nok. Hvis det er historien, hvorfor har hun ikke opgraderet os? Hvis vi var ringe, så må hun give os de rette kompetencer.
Sidste forår får medarbejderne at vide, at bostøtte-teamet lukkes ned.
I stedet skal teamet flyttes ud på bostederne, og den samlede medarbejdergruppe skal skiftes til at køre hjem til borgere med behov for bostøtte.
Mange af de ansatte er fagligt uenige i beslutningen. De er bekymrede for, at borgerne vil få mange ansatte at forholde sig til.
Rena føler, at ledelsen negligerer medarbejdernes bekymringer på borgernes vegne. En af hendes kollegaer kommer chokeret fra en samtale med lederen.
- Hun siger til hende, at borgerne skal du ikke spekulere på, for de har før været vant til mange skift.
Ordene har brændt sig fast på Renas nethinde.
- At der førhen har været mange skift, gør det ikke mere rigtigt. Hun underkender borgernes følelser og de ansattes moral.
Rena Pind får det dårligere og spekulerer meget over de kommende ændringer.
Samtidig bliver flere af hendes kollegaer i bofællesskaberne indkaldt i e-boks til opklarende samtaler - der er ingen nærmere beskrivelse af mødets formål.
De kommer grædende hen og fortæller om uvisheden.
- Hun kvalte mit mod til at være kritisk og komme med forslag, når der var ændringer.