Vil forbedre tilfredsheden

Afdeling indretter hverdagen efter patienterne

01:43

1 af 2

På Ortopædkirurgisk Afdeling på Regionshospitalet Randers er patienttilfredsheden det klare hovedfokus.

Afdelingen i Randers har de sidste måneder arbejdet sammen med ni andre midtjyske hospitalsafdelinger om at gøre patienternes oplevelse bedre.

I Randers har man sat gang i en række tilfredshedsundersøgelser blandt patienterne med det mål at højne både den faglige og den patientoplevede kvalitet. Og på baggrund af de undersøgelser, retter man så hverdagen i afdelingen til.

- Vi er rigtigt kommet i gang fra første september, og vi harallerede begyndende erfaringer efter ganske få måneder, så det synes jeg, er rigtig spændende, siger ledende overlæge på Ortopædkirurgisk Afdeling i Randers Jacob Stouby Mortensen til TV 2 | ØSTJYLLAND.

Noget af det, afdelingen har gjort, er at sørge for, at den samme læge følger patienten gennem hele forløbet, og at patienterne ikke skal sidde og vente på venteværelset på operationer i flere timer:

- Det er sådan nogle ting, vi allerede kan lave om på nu, og det er jo dejligt, man allerede kan lave ting om fra starten, siger Jacob Stouby Mortensen.

Hør den ledende overlæge fortælle om erfaringerne med undersøgelserne i videoen øverst på siden.