- Vi har ikke skjult gebyr

Mols-Linien afviser skjult tillæg

Der er ikke tale om et skjult gebyr, når Mols-Linien vælger at pålægge deres billettter et salgstillæg.

Det siger konsulent ved selskabet i dag til TV 2 | ØSTJYLLAND:

- Salgstillægget fremgår af Mols-Liniens hjemmeside, ligesom det fremgår af gæsternes kvittering for købet, siger marketingchef Mikkel Hybel fra Mols-linien.

Se: Kunder klager over gebyr

Reaktionen fra Mols-Linien kommer efter Århus Stiftstidendes historie om skjulte gebyr på selskabets hjemmeside, som TV 2 | ØSTJYLLAND valgte at citere i går.

Flere kunder har klaget til Forbrugerombudsmanden over, at Mols-Linien ikke gør det klart nok på deres hjemmeside, at man - udover billetprisen - skal betale et salgstillæg på 25 kroner, når man bestiller en billet via internettet.

Mols-Linien fortæller, at salgstillægget er blevet pålagt, fordi de nye online-betalingssystemer er en omkostning.

- Dertil fokuserer Mols-Linien meget på, at det skal være nemt og hurtigt at booke sin billet, uanset om man gør det på nettet, via app, over telefonen eller ved indtjekning. Det kræver dog et omfattende billetsystem, og salgstillægget bidrager derfor også til at dække de omkostninger, der er forbundet med at holde billetsystemet kørende på alle platforme, siger marketingchef Mikkel Hybel fra Mols-linien.

Tillægget fremgår ikke direkte på Mols-Liniens forside, men først når kunderne skal betale for billetterne.