Telefonsvigt i hjemmeplejen

De seneste dage har Sundhed og Omsorg konstateret svigt i opkald fra nødkaldsapparater til hjemmeplejen i Viby/Rosenvang-området.

Sundhed og Omsorg i Århus oplyser nu i en pressemeddelelse, at der er knas med de såkaldte nødkaldsapparater.

Opkald fra borgernes nødkaldeapparater går normalt via en omstiller ved Århus Brandvæsen og TDC?s mobilnet til plejepersonalets mobiltelefoner.

TDC og Sundhed og Omsorg arbejder ihærdigt på at finde fejlen.

Samtidig har hjemmeplejen stor opmærksomhed på problemet dels ved regelmæssig kontakt til Brandvæsenet, hvor de nødkald, som ikke går igennem til hjemmeplejens nødkaldstelefoner, opsamles og dels ved ekstra besøg hos de borgere, der har særlige behov.

Sundhed og Omsorg beder desuden pårørende og naboer være opmærksomme og medvirke til at skabe nærhed og tryghed, mens dette står på.