Succes med digital hjælp
Syv kommuner hjælper forvirrede borgere
Syv østjyske kommuner har succes med en hotline, der hjælper borgere, der er forvirrede over den offentlige digitale selvbetjening.
Siden 1. december har medarbejdere fra kommunernes borgerservice siddet klar om aftenen for at hjælpe med spørgsmål om blandt andet NemID og Digital Post. Det skriver kommunerne i en pressemeddelelse.
- De foreløbige erfaringer i projektet viser tydeligt at Hotlinen tilbyder en service som hjælper den enkelte borger. Det handler nu om at udbrede kendskabet til hotlinen, så flere borgere kan få glæde af tilbuddet, siger Torben Glock, projektleder i Aarhus kommune.
Ud over at hjælpe borgerne, skal Hotlinen også give kommunerne viden om, hvad det er for problemer borgerne har med den digitale selvbetjening. En viden, kommunerne vil bruge til at forbedre borgernes digitale adgange til det offentlige.
Hotlinen er et samarbejde mellem Silkeborg, Aarhus, Skanderborg, Syddjurs, Norddjurs, Favrskov og Odder kommuner og har åbent søndag til torsdag fra 18.30 til 22.00.