Sidste chance for Tunø
Presset festival satser på sponsorer
I eftermiddag bliver det afgjort om Tunø Festivalen overlever. Kravet er 800 solgte billetter, men kun 500 er foreløbig solgt. Derfor har folkene bag festivalen de seneste uger kæmpet en hård kamp, for at sikre festivalens overlevelse.
Senest har bestyrelsen forsøgt at få sponsorer til at bidrage til den tomme pengekasse og det er delvist lykkedes.
- Ved middagstid havde jeg fået håndslag på sponsorater på omkring 40.000 kroner og jeg kan mærke, at der er positiv energi omkring sponsoraterne, så jeg er meget positiv, siger talsmand Lars Løhndorf til TV 2 | ØSTJYLLAND.
En af sponsorerne, der har valgt at kaste sig ind i kampen for Tunø Festivalens overlevelse er virksomheden SeaRangers.
- Øerne i Aarhusbugten ser vi som en vigtig del af Aarhus og derfor vil vi gerne være med til at bygge bro og støtte de kulturelle arrangementer, der er, siger Daniel Astola, direktør i SeaRangers.
Se mere i videoen øverst på siden.