Dobbelt prisbelønnet: Sanne har skrevet landets bedste opgave
Sanne Hjortshøj var nomineret til prisen for læreruddannelsens bedste bachelorprojekt, og den fik hun med hjem - plus en helt særlig pris.
Ikke bare en, men to priser kunne Sanne Hjortshøj fra Silkeborg rejse hjem med, da hun fredag blev belønnet for sit bachelorprojekt på læreruddannelsen.
Som TV2 ØSTJYLLAND tidligere på måneden kunne fortælle, var den nu tidligere lærerstuderende, som blev færdiguddannet i sommer, nomineret til en pris for årets bedste bachelorprojekt på læreruddannelsen, og den pris blev hun fredag belønnet med.
Derudover fik hun en særpris for at have skrevet en opgave med fokus på skolens dannelsesbidrag – den såkaldte dannelsespris, som modtageren forklarer, at prisen kaldes.
- Det var helt vildt overvældende. Jeg har jo vidst undervejs, at der var en chance for det, og at jeg var med i puljen blandt tre lærere, siger Sanne Hjortshøj og fortæller, hvad priserne betyder for hende.
- Det betyder rigtig meget. Der er allerede nu en del mennesker, der nu rækker ud til mig, og opmærksomheden omkring priserne gør, at flere måske kommer til at læse projektet, og at det ikke bare er glemt, siger Sanne Hjortshøj og tilføjer glad:
- Og så betyder det, at jeg får en god sum penge, så jeg kan tage min familie med på en god ferie, siger den dobbelte prisvinder.
Udover hæderen modtager hun to gange 10.000 kroner. Bachelorprojektet liger offentligt tilgængeligt og kan læses her.
Priserne blev uddelt ved et arrangement hos Lærerstandens Brandforsikring i København.
Elever skal selv erfare
Sanne Hjortshøj er uddannet dansk- fransk- og billedkunstlærer, og kompetencerne bruger hun indtil videre blandt andet på sin ansættelse som kunstformidler på Museum Jorn i Silkeborg.
Det er også på museet, hun har gennemført en del af det bachelorprojekt, hun nu er blevet belønnet for.
Projektet handler blandt andet om at få mere bevægelse med i undervisningen, så eleverne ikke bare passivt sidder stille og modtager undervisning, men selv opbygger erfaringer, så de lærer gennem erfaringer frem for kognitiv indlæring.
Dannelsesprisen betyder også meget for hende, for dannelsen er en vigtig del af skoletiden, lader Sanne Hjortshøj forstå.
- Når der er tænkt så meget i læringsmål de senere år, kan det dannelsesmæssige godt blive nedprioriteret, siger den prisbelønnede lærer, der også har en fortid som blandt andet danser og underviser i dans i Paris og København.