Så er der - igen - udsolgt til Watermusic i Randers
De ekstra billetter til Watermusic er nu alle blevet solgt
Fredag morgen blev der sat yderligere 1.000 billetter til salg til Watermusic i Randers, og nu kan Randers Egnsteater så igen melde om alt udsolgt til forestillingen, der to aftener i september forvandler Randers Havn til en kæmpe scene.
Dermed er samtlige 12.000 billetter til forestillingerne den 2. og 3. september nu besat, og der er ikke udsigt til, at der bliver sat yderligere til sag.
Læs også
- Nej, nu bliver det sådan her. Vi vil gerne sikre, at det ikke bliver en oplevelse, hvor man ikke kun har set nakken af sin genbo. Det er vigtigt for os, at der er god plads og et godt udsyn, så vi sætter ikke yderligere til salg, siger Tine Eibye fra Randers Egnsteater.
Watermusic, der er en den af Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017, bliver Randers' indtil dato største enkeltstående udendørs kulturbegivenhed.
Læs også
De første mere end 10.000 billetter til showet blev også nærmest revet væk.
- Der var udsolgt efter et par uger dengang. Det er stort, og vi kan mærke, at det er noget, som folk rigtig gerne vil med til, siger Tine Eibye, der fortæller, at Randers Egnsteater ikke har lavet så stort et event tidligere.
Musikken til Watermusic er komponeret af sangerinden Oh Land, der i forestillingen også spiller rollen som Havets Dronning.
Læs også
Handlingen er inspireret af historien om pramdragerne, der tilbage i 1700- og 1800-tallet trak prammene med varer på Gudenåen.
Foruden Oh Land medvirker blandt andet i alt mere end 300 korsangere, og mere end 200 frivillige statister og hjælpere bidrager til at sætte forestillingen op.
For et par uger siden var mange af dem samlet på havnen på at øve. Det kan du se mere om herunder:
Watermusic har et internationalt set up med instruktør Kevin Finnan og dansere fra det internationalt anerkendte britiske dansekompagni Motionhouse.
Forestillingen har også i udlandet vakt stor interesse, og teaterleder fra Randers Egnsteater har for nyligt været i Kina for at drøfte muligheden for, at forestillingen eller elementer af den kan opføres i Kina.