Så cool er buspassageren

Midttrafiks nyeste reklame vækker international begejstring

- Den mest episke busreklame er klar med en vanvittig efterfølger.

Sådan lyder overskriften på det anerkendte online medie Adweek der hylder Midttrafiks opfølger på deres hit-reklamme "Bussen" fra 2012.

Adweek kalder Midttrafik for "dagens reklame" tirsdag d. 3/2.

Adweek skriver om den nye reklame "Passageren":

- Desværre er kollektiv trafik normalt ikke anset for at være særlig cool - undtagen i Danmark, hvor man bliver set på som en rockstjerne, når man tager bussen.

Se også: Bedste virale reklamefilm

Midttrafiks "Bussen" fra 2012 vandt prisen som Europas bedste reklame og fik over en million visninger på YouTube.

Stilen i "Passageren" er - ligesom "Bussen" - overdrevet, sjov og ironisk, og hvor den første reklame havde fokus på, hvor sej bussen var, så handler to'eren om den seje buspassager, der misunder selv forretningsfolk i smarte biler.

I reklamen fodrer den seje buspassager blandt andet sin kæreste - der forresten er Miss Paraguay - med sin lækre madpakke bestående af en spegepølsemad.

Han modtager også skrigende kvindes undertøj - og lever i det hele taget en rockstjernes liv.

Reklamen, som aarhusianske M2Film står bag, er set over 100.000 gange på YouTube.

Se Midttrafiks "Passageren" her: