Så cool er buspassageren
Midttrafiks nyeste reklame vækker international begejstring
- Den mest episke busreklame er klar med en vanvittig efterfølger.
Sådan lyder overskriften på det anerkendte online medie Adweek der hylder Midttrafiks opfølger på deres hit-reklamme "Bussen" fra 2012.
Adweek kalder Midttrafik for "dagens reklame" tirsdag d. 3/2.
Adweek skriver om den nye reklame "Passageren":
- Desværre er kollektiv trafik normalt ikke anset for at være særlig cool - undtagen i Danmark, hvor man bliver set på som en rockstjerne, når man tager bussen.
Se også: Bedste virale reklamefilm
Midttrafiks "Bussen" fra 2012 vandt prisen som Europas bedste reklame og fik over en million visninger på YouTube.
Stilen i "Passageren" er - ligesom "Bussen" - overdrevet, sjov og ironisk, og hvor den første reklame havde fokus på, hvor sej bussen var, så handler to'eren om den seje buspassager, der misunder selv forretningsfolk i smarte biler.
I reklamen fodrer den seje buspassager blandt andet sin kæreste - der forresten er Miss Paraguay - med sin lækre madpakke bestående af en spegepølsemad.
Han modtager også skrigende kvindes undertøj - og lever i det hele taget en rockstjernes liv.
Reklamen, som aarhusianske M2Film står bag, er set over 100.000 gange på YouTube.
Se Midttrafiks "Passageren" her: