Rynkede øjenbryn til smile-logo
Århus's nye smile-logo er så dårligt og amatøragtigt, at det bør laves om, mener professionelle designere.
Smilet er stort i Århus' nye logo. Men mundvigene styrtdykker ved de fagfolk, der kigger på det, skriver Urban. Uprofessionelt og amatøragtigt lyder den hårde dom fra designerne.
- Min første reaktion var, at det er uskønt og uvirkeligt, siger David Fella, direktør i det århusianske firma Designit.
- Det overtræder en række af de grundlæggende regler i design. Det er svært af aflæse og finde ud af, hvad det vil signalere. Amatøragtigt, mener han.
Begitte Lund Andersen, grafisk designer på Lynfabrikken, er også hård i sin dom:
- Jeg blev trist, da jeg så det. Det minder mere om en skitse end om et færdigt logo. Det virker upofessionelt, og det er sådan noget, vi lavede i 80erne, lyder hendes kommentar.