Revisor om ACH-sponsorplan: Ikke et alternativ til en hovedsponsor
AC Horsens' nye sponsortiltag kan ikke gøre op for manglen på en hovedsponsor
AC Horsens har i denne sæson været flyvende i Superligaen. Anderledes svært har det været for klubben at tiltrække en hovedsponsor.
Derfor lancerede de gule østjyder i dag, fredag, et nyt og meget anderledes tiltag.
- Vi har desværre ikke fået en hovedsponsor i AC Horsens. Derfor har vi prøvet at tænke lidt anderledes, og set på hvordan vi kunne få noget på maverne af vores spilletrøjer. Vi har valgt at udbyde det til alt og alle. Man betaler 2.000 kroner for at få dækket trykomkostninger og få en trøje, derudover koster det 2.500 kroner pr. kamp, siger direktør i AC Horsens Kristian Nielsen til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Læs også
Men selvom det nye tiltag måske kan virke som en sjov og smart løsning på et problem. Så kan de nye sponsorater ikke sidestilles med en reel hovedsponsor, mener statsautoriseret revisor ved BDO i Aarhus Morten Olesen.
- Jeg vil ikke sige, at det her er et alternativ for en hovedsponsor i AC Horsens. Det er nok bare et alternativ til at få lidt flere sponsorkroner i kassen, siger han.
Læs også
AC Horsens anerkender da også, at ønsket er en storsponsor, og at det nye tiltag i første omgang er en midlertidig løsning.
- Vores største ønske, det er selvfølgelig at få en hovedsponsor, men det har vi ikke kunne lykkes med. Derfor så har vi valgt at gøre det her, og indtil videre er det for en midlertidig periode, altså indtil sommer, siger direktør Kristian Nielsen.
I tv-indslaget øverst i artiklen kan du se mere om det utraditionelle tiltag.