Pris til kvinder

Silkeborg Kalder er en geni-streg, mener dommere

Det er kvinderne, der bestemmer. Det ved de fleste familier, og den viden tog Silkeborg Kommune til sig, da de søsatte kampagnen Silkeborg Kalder. En kampagne, der skulle få flere ressourcestærke borgere til at flytte til kommunen.

Og det blev i aftes belønnet med Direct Marketing Prisen 2013 i kategorien 'Opmærksomhedsskaberen'.

- Jeg er rigtig glad for Silkeborg Kalder-kampagnen. Den er et godt eksempel på, at vi ikke bare står sammen, men også handler sammen i Silkeborg. Alle har gavn af, at Silkeborg Kommune vækster, siger borgmester Hanne Bæk Olsen (S).

Flyttekasser til veninder

Med Silkeborg Kalder-kampagnen, lykkedes det kommunen at få kvinder, der allerede bor i Silkeborg, til at sende 2.000 flyttekasser til veninder rundt om i landet og opfordre dem til at flytte til Silkeborg.

Prisen bliver fejret med sejrsreception, hvor Silkeborgs kvinder er inviteret. Det sker den 8. juni.