Markedsfører sig ud af krise

Tivoli Friheden fordobler sit reklamebudget i håb om at lokke flere gæster indenfor.

Tivoli Friheden har svært ved at trække besøgende indenfor, og den århusianske forlystelsespark har derfor besluttet at fordoble sit reklamebudget.

Tivoli Frihedens nye direktør, Henrik Ragborg Olesen, har fået foretaget en markedsundersøgelse, der viser, at kun 20 procent af århusianerne benytter parken. Da undersøgelsen samtidig viser, at langt de fleste af tivoligæsterne er godt tilfredse med deres besøg, mener Henrik Ragborg Olesen, at Tivoli Friheden i højere grad skal satse på markedsføring end på nye forlystelser:

- For eksempel er børn meget afgørende for, hvor familieturene går hen Hvis børnene ikke har set nogen tv-spots om Tivoli Friheden, kan de let glemme, at vi eksisterer, siger han til nyhederne i TV 2 / ØSTJYLLAND's MiddagsMagasin.