Lars Larsen bliver hovedsponsor for Red Barnet

De Lars Larsen-ejede kæder JYSK, IDEmøbler, ILVA og SengeSpecialisten er ny hovedsponsor for Red Barnet

Foto: TV2OJ / Colourbox

JYSK, IDEmøbler, ILVA og SengeSpecialisten bliver hovedsponsor for Red Barnet. Kæderne, som Silkeborg-manden Lars Larsen står bag, vil over de næste to år donere to millioner kroner til organisationens arbejde.

Hovedsponsoratet skal hjælpe de dårligst stillede børn og unge i Danmark og rundt om i verden og give bedre mulighed for uddannelse og udvikling.

Lars Larsen ser frem til sammen med Red Barnet at kunne være med til at gøre en positiv forskel for de dårligst stillede børn.

- Vi ønsker at støtte Red Barnet i deres arbejde med at fremme børn og unges muligheder for uddannelse og udvikling. Vi vil gerne give noget tilbage til de lande, som vi handler med - og netop i mange af disse lande arbejder Red Barnet på at gøre en forskel. Derfor giver samarbejdet rigtig god mening for os, siger Lars Larsen i en pressemeddelelse.

Glade for virksomhedernes sociale ansvarlighed

Samarbejdet med de fire virksomheder er også vigtigt for Red Barnet.

- Når store virksomheder går ind og tager et medansvar for de børn, der er dårligst stillet, er det virkelig noget, der kan mærkes både i Danmark og i resten af verden. Det understøtter vores arbejde med at redde, beskytte og styrke børn,« fortæller generalsekretær Jonas Keiding Lindholm.

Red Barnet vil med de ekstra midler kunne gøre endnu mere for at hjælpe de mange børn, der er fanget i krige og katastrofer i verden. Organisationen bygger blandt andet midlertidige skoler og træner lærerne i at håndtere børn, der er påvirket af krig og katastrofer.

Også danske børn vil få gavn af det nye hovedsponsorat. Red Barnet har mulighed for at styrke den i forvejen store indsats for at forebygge mobning og skabe børnefællesskaber med plads til alle i danske børnehaver, skoler, sportsklubber og på internettet.