Kampagne har båret brugt
Blandt landets bedste til digital post
Fra 1. juni til 30. juni er Favrskov-borgerne rykket fra en 11. plads til en femteplads blandt landets 98 kommuner i kapløbet om flest antal tilmeldinger til digital post.
Favrskov Kommunes kampagne for at få borgere til at tilmelde sig digital post fra offentlige myndigheder har dermed båret frugt.
Kampagnen, der har omfattet konkurrence, husstandsomdelte brochurer, annoncer, bannere og plakater, har fået 1148 flere borgere til at tilmelde sig digital post fra offentlige myndigheder.
Borgmester Nils Borring (A) er meget tilfreds med kampagnens resultat og glæder sig over, at målet om at rykke i top fem blandt Danmarks kommuner lykkedes.
- Kampagnen har på en måned flyttet lige så mange borgere fra ordinær til digital post, som vi normalt flytter på mere end et halvt år. Så kampagnen har virket, og det glæder mig, siger Nils Borring.
Blandt de borgere, der nu er tilmeldt digital post, er Favrskov især godt med i aldersgruppen 65 til 74-årige, hvor kommunen ligger 5 procentpoint over landsgennemsnittet.
Den 1. juli var 28,8 procent af Favrskovs borgere tilmeldt digital post fra offentlige myndigheder.