Kager trækkes tilbage efter fund af mug

Der er fundet mug i flere af Karen Volfs kanelkager, og det får producenten til at trække et parti kager tilbage

Billedet stammer fra prins Henriks besøg hos Bisca. Foto: Keld Navntoft - Scanpix

Kageproducenten Bisca tilbagekalder et parti af Karen Volfs kanelkager efter fund af mug.   

Muggen kan ses på overfladen af kagen.

Beslutningen om tilbagekaldelsen er taget i samarbejde med Fødevarestyrelsen, og alle kanelkagerne fra Karen Volf fjernes nu fra hylderne i supermarkederne, indtil årsagen er fundet.

Bisca beklager bøvlet.

- Kanelkagerne er bagt på vores fabrik i Sverige, og vi er lige nu i gang med at undersøge årsagen. Det er klart, at det ikke må ske, og derfor sender vi ikke flere kanelkager ud til butikkerne, før vi har løst problemet, siger produktionsdirektør Jesper Arentoft Ahrenkiel i en pressemeddelelse. 

Læs også Kylling trækkes tilbage: Risiko for metalstykker i pakken

Kanelkagerne er solgt i Føtex, Bilka, Netto, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Fakta, Irma, Rema 1000, Løvbjerg, Meny, Spar, Min Købmand, Letkøb og Dagrofas andre butikker over hele landet.

Det er følgende kanelkager, der trækkes tilbage: 

EAN-nr 5709364016454, bedst før: 22.06.2017, EAN-nr 5709364016454, bedst før: 28.06.2017, EAN-nr 5709364016454, bedst før: 17.07.2017, EAN-nr 5709364016454, bedst før: 22.07.2017, EAN-nr 5709364016454, bedst før: 08.08.2017 og EAN-nr 5709364016454, bedst før: 29.08.2017

Har man købt en af de nævnte kanelkager, skal man enten smide den ud eller returnere den til den butik, varen er købt i.