IT-fejl skaber problemer for DSB's billetsalg
DSB's hjemmeside, app og automater er ude af drift på grund af it-fejl, så man ikke kan købe togbilletter
OPDATERING: DSB's IT-systemer virker igen søndag morgen. Læs mere her
DSB har lørdag aften it-problemer, der går ud over køb af billetter i hele landet. DSB's hjemmeside, app og billetautomater virker i øjeblikket ikke.
Det oplyser DSB's pressevagt.
Problemerne opstod omkring klokken 18.30. Fejlen er identificeret, og der arbejdes i øjeblikket på at få løst problemet.
Læs også
Men det er uvist, hvornår systemerne er oppe at køre igen, fortæller Jan Sigurdur Christensen, kommerciel direktør i DSB.
- I øjeblikket arbejder vi på at få et estimat over, hvornår vi kan være på plads. Jeg kan ikke sige noget konkret i øjeblikket, andet end at vi arbejder på at få det løst, siger han.
Rejsekortet virker dog stadig. Hvis man ikke har et rejsekort, henviser DSB til, at man køber en billet i 7/11-kioskerne eller i billetsalg.
Men hvis det ikke er muligt, kan man stige på toget og købe en billet af personalet, oplyser pressevagten.