Håndboldklub får medhold

Avis får kritik af Pressenævnet

Pressenævnet har udtrykt kritik af BT i en sag, hvor BT påstod, at Skanderborgs håndboldherrer forsøgte at købe sig til sejr uden at dokumentere beskyldningen.

BT omtalte i flere artikler, at spillere fra klubben havde forsøgt at købe sig til sejr. Spillerne skulle angiveligt have tilbudt deres kommende modstander, Sønderjyske, penge for at tabe kampen.

Men det var ikke dokumenteret tilstrækkeligt, lyder det i kendelsen fra Pressenævnet, der skriver:

Se også: Håndboldklub stævner BT

- Artiklerne byggede alene på anonyme kilder. Pressenævnet kritiserer, at BT bringer en så alvorlig beskyldning uden anden form for sandsynliggørelse.

Formanden for Skanderborg Håndboldklub, Jens Christensen, er glad for, at der bliver rejst kritik af BT:

- Vi er tilfredse. Retfærdigheden sker fyldest - det har Pressenævnet dokumenteret med kendelsen i dag. Og det er da en form for oprejsning for os, der forsøger at gøre vores arbejde så godt og rigtigt som muligt, siger han til TV 2 | ØSTJYLLAND.

Læs hele Pressenævnets kendelse her