Folketidende er solgt
Berlingske Media udvider koncernens tilstedeværelse på Djursland
Direktøren for Berlingske Lokale Medier, Gorm Wesing Flyvholm, siger, at lokalavisen er interessant for koncernen, fordi den har en unik position i Ebeltoft og har stærke bånd til lokale erhvervsdrivende og læserne, skriver stiften.dk.
- Det er helt naturligt for os at opkøbe Ebeltoft Folketidende. Først og fremmest fordi det giver os mulighed for at konsolidere ugeaviserne på Djursland og udnytte de synergier, det giver med stordriftsfordele og nye platforme, der kommer både annoncører og læsere til gode, siger Gorm Wesing Flyvholm.
Berlingske Media vil have Ebeltoft Folketidende til at spille en endnu mere aktiv rolle i lokalsamfundet og integrere avisen på Berlingske Medias internetplatform, Dinby.dk.
I forvejen ejer Berlingske Media fire andre ugeaviser på Djursland.
Overtagelsen fra ejeren, Niels Hvitved, sker per 2. august. Ebeltoft Folketidende er udkommet siden 1926 og har et ugentligt oplag på 15.700 eksemplarer.