Fodbold-film hitter på Youtube
Mere end 400.000 har set U-21 optakt på nettet
Mandag middag kunne man for første gang se videoen "The Football Feeling" på youtube. Fire dage senere er optakts-videoen til U21 i Aarhus set af næsten 400.000 mennesker.
Det høje antal kliks har sikret videoen en plads blandt de hurtigst eksponerede danske videoer i cyberspace i kategori med en sur Bertel Haarder, en enlig mor der søger en far og buschaufføren Mukhtars fødselsdag.
- Idéen har været længe undervejs, og her i foråret fik vi muligheden for at udføre den. Det var fantastisk, at det lykkedes, for der var så god synergi imellem at give disse drenge en fantastisk oplevelse og samtidig lave en video, der kan fortælle noget om vores ambition for slutrunden: at skabe en folkefest, fortæller Jacob Lauesen, DBU i en pressemeddelese.
Filmen har været stor i Danmark, men den har også været den meste sete på Youtube i Canada og været blandt de fem mest sete i lande som England, Australien og Rusland. Og interessen er stigende på stort set alle kontinenter, mens medier som Aftonbladet i Sverige, The Telegraph i England og et af Japans største nyhedsmedier, NHK, har vist den, lyder det fornøjet fra Jacob Lauesen - der nu også kan føje et indslag i TV2 Nyhederne fredag aften med på listen
Se The Football Feeling her: